Optimalizace Google AdWords
ing. Václav Fiala

"Ať už na internetu prodáváte cokoliv, nabízíte-li jakoukoliv službu, přivedu na Váš web návštěvníky. Zvýším návštěvnost vašeho webu. Vím, jak účinně a levně toho dosáhnout."

Kontaktní info

Ing. Václav Fiala

Telefon: 377 422 018

Mobil: 602 261 218

Mail: fiala@vfiala.cz

Bezpečnostní kód::
security code

Prosím, zadejte bezpečnostní kód:

Submit

Remarketing vs. Retargeting.

Remarketing je funkce, pomocí níž můžete oslovit uživatele, kteří dříve navštívili váš web a zobrazit jim relevantní reklamy, když procházejí internet nebo vyhledávají na Google. Pokud uživatelé opustí vaše stránky, aniž by například něco koupili, můžete tyto potenciální zákazníky pomocí Remarketingu oslovit až budou prohlížet jiné stránky. Dokonce jim můžete zobrazit reklamní sdělení šité na míru nebo zvláštní nabídku, která je přiměje, aby se vrátili na vaše stránky a dokončili nákup.

Remarketing vám pomáhá oslovit uživatele, kteří už váš web někdy předtím navštívili. Na základě podstránek webu, které navštívili, můžete těmto zákazníkům zobrazovat přizpůsobená reklamní sdělení. Vaše reklamy se jim můžou zobrazovat když uživatel internetu prochází jiné weby, nebo když na Googlu vyhledává určitá klíčová slova, která mají nějakou souvislost s vašimi produkty.

Jak tedy Remarketing (Retargeting) funguje?

Remarketing je cílení reklamy na lidi, kteří již navštívili váš web (eshop). Většinou se jedná o ppc reklamu Google AdWords (Seznam Sklik), tedy reklamu s platbou za proklik. Remarketing vám umožní adresovat správné sdělení těm správným uživatelům v ten správný okamžik. Funguje to tak, že přidáte úryvek kódu (značku pro Remarketing) na všechny stránky svého webu (eshopu). Když pak návštěvník navštíví váš web, bude přidán do seznamů uživatelů pro Remarketing. Později tyto potenciální kupující můžete oslovit až budou vyhledávat na Googlu nebo prohlížet jiné webové stránky.Když návštěvníci opustí váš web (eshop), aniž by cokoli nakoupili, Remarketing poté umožňuje tyto potenciální zákazníky oslovit při procházení jiných webů a prostřednictvím účinného sdělení nebo nabídky je vybídnout k návratu a dokončení nákupu.

Remarketing můžete používat různými způsoby – záleží na typu webu, který provozujete, na vašich obchodních cílech a na typu kampaně. Umožňuje oslovit uživatele, kteří již dříve navštívili vaše webové stránky. Vaše reklamy se těmto uživatelům mohou zobrazovat ve vyhledávání Google a na jiných webových stránkách v reklamních sítích Google a Seznam. Tyto reklamy,  sdělení nebo nabídky pak návštěvníky vybídnou k návratu na váš web a k dokončení nákupu.

Výhodou při použití Remarketingu je pak vyšší návratnost investic do reklamy.

  • Kdykoliv oslovíte konkrétního návštěvníka vašeho  webu cílenou reklamou.
  • Několikanásobně tím zvýšíte počet objednávek.
  • Připomínáte se zákazníkům, o které byste normálně přišli.
  • Můžete se připomenout po určité době od nákupu (např. po nákupu tiskárny se za měsíc připomenete s nabídkou toneru).
  • Budujete značku. Návštěvník bude mít pocit, že jste do reklamní kampaně investovali velké peníze, protože jste vidět na mnoha serverech.

Cesta k nákupu bývá obvykle velmi složitá. Uživatelé navštíví desítky stránek a rozhodování o nákupu může trvat i několik dní. Remarketing vám pomůže připomenout se potenciálním zákazníkům ve správný čas a zvýšit tak úspěšnost vašich Google AdWords a Seznam Sklik kampaní. Lidé, kteří vás již znají, u vás pravděpodobně nakoupí více než lidé pro které jste zatím anonymní firma. Návratnost investic vložených do reklamy bude tedy vyšší, než by byla např. v případě bannerů či textové reklamy cílené plošně na veškeré publikum.

Pro koho je Remarketing určený

Chytře vymyšlená Remarketingová kampaň funguje pro každý obor podnikání a pro každou situaci. Funguje dokonce i když u vás návštěvník již nakoupil, můžete se mu připomínat s doplňkovým zbožím či službami.

Když si návštěvník ve vašem obchodu s potravinami koupil balení čaje, můžete se mu za měsíc připomenout s tím, že si může koupit další – a třeba se slevou.

Když si návštěvník v létě koupil ojeté auto, můžete se mu v říjnu připomenout s nabídkou zimních pneumatik.

Možností využití Remarketingu je mnoho.

Kde Remarketing funguje

Ze známých služeb funguje Remarketing ve vyhledávací a v reklamní síti Googlu, v reklamní síti Seznam Skliku,  na YouTube – kde jsou kampaně vedené prostřednictvím Google AdWords. Kromě toho funguje Remarketing už také na Facebooku.

 

Jaký je rozdíl mezi Remarketingem a Retargetingem.

V podstatě žádný, nebo jen mírný. Zatímco Remarketing chápeme jako celkovou strategii jak oslovovat uživatele, kteří už s námi byli v nějakém kontaktu, Retargeting pak chápeme jako druh cílení reklamy, e-mailů atd.  Rozdíl je to pro běžného člověka drobný a ve většině případů jsou tyto pojmy zaměnitelné.

Remarketing oslovuje uživatele, který nás už zná. Byl na našem eshopu, nebo s námi byl v kontaktu a my  jej znovu oslovíme, abysme návštěvníka přiměli provést objednávku, přihlásit se o odběr novinek, kontaktovat nás s dotazem, atd.

Nejčastěji se pod pojmem Remarketing chápe zobrazování grafické nebo textové reklamy, ale stejně tak za Remarketing můžeme považovat, pokud posíláte e-mail uživatelům, kteří přidali zboží do košíku, nákup však nedokončili. A stejně tak je Remarketing, pokud voláte lidem, kteří si od vás před časem nechali zpracovat kalkulaci, ale vaše služby neobjednali.

 

Jak účinně využít Remarketing na Google a na Seznamu?

Zajímá Vás vužití Remarketingu pro Váš web nebo pro Váš eshop, pak mne neváhejte kontaktovat. Mám s Remarketingem dlouhodobé zkušenosti (zejména na Google) a mohu Vám nastavit a optimalizovat Vaše Remarketingové kampaně na Google a na Seznamu tak, aby byly pro Vás co nejvýhodnější a trvale Vám přinášely zisk.