Optimalizace Google AdWords
ing. Václav Fiala

"Ať už na internetu prodáváte cokoliv, nabízíte-li jakoukoliv službu, přivedu na Váš web návštěvníky. Zvýším návštěvnost vašeho webu. Vím, jak účinně a levně toho dosáhnout."

Kontaktní info

Ing. Václav Fiala

Telefon: 377 422 018

Mobil: 602 261 218

Mail: fiala@vfiala.cz

Bezpečnostní kód::
security code

Prosím, zadejte bezpečnostní kód:

Submit

Facebook a cílená reklama pro eshop.

Provozovatelé eshopů mají jednu věc společnou, všichni chtějí prodávat, chtějí vydělávat. Nákupy jim však dělají návštěvníci a pokud není eshop něčím vyjímečným, tak si musí k návštěvnosti pomoci placenou reklamou. Pro zvýšení návštěvnosti eshopu lze vybírat z několika reklamních systémů a také z několika sociálních sítí.

Otázkou zůstává, který reklamní systém vybrat a jak přivézt na eshop ty správné zákazníky, kteří nakoupí, eshop vydělá a tedy investice do reklamy se vyplatí.

Ale jaký je častý postup v chování návštěvníka eshopu ?

Pokud při první návštěvě eshopu (a je jedno odkud návštěvník na eshop přišel) není návštěvník okamžitě přesvědčen o nákupu, např. není přesvědčen o ceně, pak si zkopíruje název produktu a využije některého cenového srovnávače, např. Zbozi.cz, Heureka.cz aby nalezl identický produkt s nejnižší cenou. A od této chvíle je pro něj rozhodující cena. Ano, tak toto dělá většina českých uživatelů eshopů.

Přivézt zákazníky na eshop lze různými cestami.

Facebook představuje jednu z možných cest a pokud se využívá efektivně, pak i jednu z nejefektivnějších.Nicméně Facebook výrazně přitvrdil, co se týká zobrazování zpráv na zdi fanoušků. V prosinci 2013 snížil Facebook viditelnost příspěvků stránek načtyři procenta fanoušků. Projevilo se to zpravidla tím, že jednotlivé příspěvky spadly s dosahem zhruba na polovinu oproti předchozímu stavu. Do té doby šlo zhruba o devět procent, i když s pomocí aktivních fanoušků a dobré volby příspěvků šlo dosáhnout i více než patnácti procent. Někdy na konci února 2014 se původní „poloviční“ čísla dosahu u jednotlivých příspěvků snížila na další polovinu. Procento lidí z celkového počtu fanoušků facebookové stránky, kteří příspěvek uvidí se opět velmi snížilo. A to až na současná dvě procenta.

Pokud tedy chce firma propagovat marketingovou kampaň na Facebooku a zajistit zobrazování přípěvku na stránkách co největšího počtu fanoušků, popř. i přátel fanoušků, musí nastavit placené zvýraznění příspěvku. Výhodou placených příspěvků na Facebooku je ale jejich poměrně vysoká přesnost cílení. To znamená, že je osloven přesně ten typ fanoušků, o nichž se předpokládá, že je bude přípěvek a tedy i prodávané zboží v eshopu  zajímat.

Následně, po rozběhu placené kampaně by mělo probíhat vyhodnocování účinnosti reklamy a tedy i kalkulace návratnosti vložených investic do reklamy. Na toto se nejčastěji používá modul ecommerce v Google Analytics a také sledování konverzí reklamních kampaní v Google AdWords, v Skliku a také na Facebooku.

Problémem správného vyhodnocení návratnosti může být skutečnost, že Google Analytics “připíše” nákup v eshopu poslednímu zdroji ze kterého přišel návtěvník který nakoupil. A právě toto, i s přihlédnutím k chování Českých návštěvníků nastíněným výše, může způsobovat nepřesnosti ve vyhodnocování návratnosti investic do reklamy.

Jak je to ale s návštěvností eshopu na Facebooku?

Zde se situace vyvíjí v neprospěch Faceboku, neboť v mnoha případech sice návštěvník na Facebooku na reklamu klikne a následně je přiveden do eshopu, nicméně nenakoupí. Dalo by se říci, že zatím nákup neprovedl okamžitě, že se “pouze inspiruje”.

Pak je konverzní poměr pro takovéto návštěvy z Facebooku zcela jistě horší, než např. u vyhledávací sítě nabízející remarketing.

Na druhou stranu však Facebook otevírá velké možnosti cílení reklamy a lze přes něj přivézt na eshop mnohem větší návštěvnost.