Optimalizace Google AdWords
ing. Václav Fiala

"Ať už na internetu prodáváte cokoliv, nabízíte-li jakoukoliv službu, přivedu na Váš web návštěvníky. Zvýším návštěvnost vašeho webu. Vím, jak účinně a levně toho dosáhnout."

Kontaktní info

Ing. Václav Fiala

Telefon: 377 422 018

Mobil: 602 261 218

Mail: fiala@vfiala.cz

Bezpečnostní kód::
security code

Prosím, zadejte bezpečnostní kód:

Submit

Jak rozjet – nastartovat eshop.

Jak na marketing eshopu.

Pro  eshopy je důležité mít své webové stránky optimalizované pro vyhledávače, využívat cenové srovnávače zboží a případně další online marketingové nástroje.

Pomocí vhodné kombinace mnoha poměrně složitých aktivit lze dosáhnout lepšího umístění vašich stránek ve vyhledávačích. Souhrnně se tento proces nazývá SEO optimalizací. Právě se zvyšováním přirozené návštěvnosti (SEO – search engine optimization) má mnoho českých e-shopů nemalé problémy, protože se o ni nezajímají jako o celek. Jakých problémů se nejčastěji dopouštějí  eshopy při zvyšování přirozené návštěvnosti z vyhledávačů?

  • Nezvládnutý redesign webu
  • Neefektivní cíle optimalizace
  • Nepovolené optimalizační techniky
  • Nedostatečná unikátnost
  • Špatné interní prolinkování
  • Zahození vydobytých pozic

Mezi velmi zásadní prodejní kanály se řadí také srovnávače zboží. Data do srovnávačů dodávají sami prodejci. Každý e-shop, který se chce objevovat ve výsledcích vyhledávání srovnávače zboží, se musí zaregistrovat a poskytnou databázi produktů ve formátu xml (Extensible Markup Language). XML je formát souboru určený k zápisu databáze, kde má každá položka konkrétní prvky. Srovnávačů českých e-shopů se nachází na internetu destíky. Mezi nejnavštěvovanější patří Heureka.cz a Zboží.cz.

E-shopy často také využívají PPC reklamy. Zde by obchody měly předně dbát na efektivitu PPC reklamy. Pokud pomocí PPC reklamy propaguje e-shop vícero produktů nebo služeb, je vhodné je mít uvnitř reklamního systému logicky strukturovány, aby obchodník dokázal efektivitu jednotlivých reklam vyhodnocovat. Důležité je rovněž správně nastavit cílovou stránku (Landing pages) a dobře pracovat s vyhledávacími dotazy. Častý omyl, kterého se dopouštějí správci PPC reklamy, je nepochopení rozdílu mezi klíčovým slovem a vyhledávacím dotazem. Klíčová slova, která se zadávají do reklamního systému se nemusí nutně rovnat vyhledávacím dotazům, které spouštějí zobrazování reklamy.

Jak rozjet eshop aby nám vydělával.

Máme eshop, který je nainstalován, má nastaveny všechny potřebné parametry a je naplněn zbožím. Můžeme tedy začít prodávat, ale komu ?

Aby nám eshop začal prodávat naše zboží, musí splňovat tři základní podmínky.

  1. Musí být k nalezení, návštěvníci internetu se o něm musí dozvědět

  2. Při návštěvě musí okamžitě návštěvníka zaujmout, jinak návštěvník odejde.

  3. Musí návštěvníka “přinutit” k akci, tj. udělat nákup.

Co bychom tedy měli udělat, aby návštěvníci internetu náš eshop našli ?

  1. Zaregistrovat eshop do zbožových srovnávačů, minimálně do Zbozi a Heureka.

  2. Zaregistrovat eshop „bezplatně“ do Firmy.cz

  3. Je-li vhodný tématický blog, měli bychom tam o našem eshopu začít publikovat.

  4. Založit související Facebookovou stránku a propojit ji s eshopem.

  5. Připravit PPC kampaně, dle uvážení je spustit, ale hlavně nastavit Remarketing a “sbírat” seznamy návštěvníků pro Remarketing. Je vhodné toto udělat co nejdříve, abychom žádného návštěvníka neminuli a mohli se mu později připomenout vhodnou Remarketingovou kampaní.

  6. Průběžně řešit SEO eshopu a to jak in page tak out page faktory.

  7. Z přijatých objednávek a z přijatých dotazů a přihlášení v eshopu “sbírat” mailové adresy a vhodným mailingovým programem je zpracovávat a posílat jim aktuální nabídky.

  8. Pravidelně pomocí Google Analytics vyhodnocovat návštěvnost eshopu, zejména chování návštěvníků, zjišťovat z jakých zdrojů přišli, vyhodnocovat splnění cílů a dosažené konverze pro každý zdroj návštěv.

  9. Na základě závěrů z vyhodnocení Google Analytics pak eshop a jeho marketing vč. SEO upravovat a optimalizovat. Průběžně řešit správu, aktualizace a optimalizaci všech výše uvedených bodů.